måndag 23 januari 2017

Första riktiga rapportvecka

Rapportsäsongen började lite smått förra veckan med Castellum och några andra mindre företag. Men den här veckan börjar den på riktigt med några stora bolag som Nordea, Intrum, SCA Tele2, Atlas och NCC. Det är stora företag inom olika branscher och det kan visa ungefär hur branscherna kommer gå framöver. Rapporten som jag är mest intresserad över är Intrum eftersom det är mitt 5:e största innehav och det kommer bli intressant vad de säger om sammanslagningen med Lindorff och vilken utdelning de kommer ge ut till våren. Jag ser även framemot Byggmax som släpper sin rapport imorgon eftersom jag har tittat på bolaget under några månader, så jag kommer läsa igenom rapporten och se vad de säger om framtiden.

Kalender för kommande rapporter under veckan (23-27)

Tisdag: Byggmax, Creades, Probi

Onsdag: Diamyd Medical, Elanders, Qliro Group

Torsdag: Bergs Timber, Ericsson, Getinge, Intrum Justitia, Lagercrantz, Nordea Bank, Orexo, SCA, TagMaster, Tele2

Fredag: Ahlsell, Atlas Copco, Axis, Beijer Electronics, NCC, Elisa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar